Voor het hele gezin!
Veelgestelde vragen
1 Bestellen
1.1 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
  1. Kies een product uit assortiment van Puzzel Plein. Wanneer het gewenste product/aantal voorradig is, wordt dit op de productpagina aangegeven. 
  2. Voeg het product toe aan het winkelmandje. Dit doe je door op "in winkelwagen" te klikken.
  3. Is het product succesvol toegevoegd aan de winkelwagen, kun je op de rode knop "bestelling afronden" klikken.
  4. De eerste stap in het afronden van de bestelling, is het opgeven van jouw NAW-gegevens. Heb je geen afwijkend verzendadres? Dan zal de bestelling naar het factuuradres worden verzonden. Heb je wel een afwijkend verzendadres? Dan kun je dit aangeven door op de opt-in "verzend naar een ander adres" te klikken. Geef vervolgens het juiste verzendadres op.
  5. Bij de tweede stap dien je de opt-in betreffende de verzendmethode aan te klikken.
  6. Bij de derde stap geef je aan met welke betaalmethode jij de bestelling wenst af te rekenen. Op de pagina "betaalmethodes" tref je een overzicht met alle beschikbare betaalmethodes.
  7. Bij de laatste stap krijg je nogmaals een overzicht te zien van de gehele bestelling. Ga je akkoord met de bestelling? Dan dien je alleen nog de algemene voorwaarden te accepteren. Dit doe je door de opt-in "Door op ‘Kopen’ te klikken plaats ik een bestelling met betaalplicht en ga ik akkoord met de algemene voorwaarden" te klikken.
1.2 Kan ik een order annuleren?

Als de order nog niet is verzonden en je wilt je bestelling annuleren dan is dat geen probleem. Je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice van Plein Shops. Wij gaan de annulering verwerken en het bedrag terugstorten op je rekening. Heb je je bestelling al ontvangen en je wilt de koop annuleren dan kun je het product retourneren. Hiervoor verwijzen wij je naar 'Verzenden & Retourneren'.

1.3 Waar kan ik mijn bestelgeschiedenis bekijken?

Heb je meerdere bestellingen geplaatst bij Puzzel Plein en je wilt deze nogmaals bekijken dan kun je dat doen in je persoonlijke account van Puzzel Plein. Klik hier om er toegang tot te krijgen.

2 Betaling
2.1 Met welke betaalmethoden kan ik mijn bestelling afrekenen?

Bij Puzzel Plein heb je mogelijkheid om met de volgende verschillende betaalmethodes te betalen:
- IDeal
- Mastercard
- Visa
- American Express
- Afterpay
- Maestro
- Bancontact/Mistercash (België)
- Sofort Banking
- GiroPay

2.2 Ik heb 'Mollie' op mijn bankafschrijving staan. Hoe kan dit?

Alle betalingen die plaatsvinden op Puzzel Plein verlopen via onze betaalprovider: Mollie. Je krijgt op je bankafschrift een afschrijving te zien van Mollie met daarnaast het bijbehorende bedrag van de order en jouw ordernummer en transactieID.

2.3 Ik heb iets besteld maar geen bevestigingsmail gekregen. Wat nu?

Als je iets hebt besteld maar geen bevestigingsmail hebt gekregen, dan kan het zijn dat er wat  mis is gegaan. Wij verzoeken je om in dat geval contact op te nemen met de klantenservice van Plein Shops. Het kan namelijk zijn dat je een fout hebt gemaakt in het mailadres dat je aan ons hebt opgegeven of dat er bij ons achter de schermen iets fout is gegaan. 

2.4 Hoe ontvang ik de factuur?

Zodra je hebt afgerekend krijg je je factuur digitaal via een mail toegestuurd. 

3 Bezorgen
3.1 Betaal je verzendkosten bij Puzzel Plein?

Alle bestellingen boven de € 50,- worden binnen Nederland/België & Duitsland gratis verzonden. Bestelt u onder dit bedrag aan producten, dan zijn de verzendkosten € 5,95. Al onze bestellingen worden bezorgd door PostNL.

Nederland: € 5,95 - boven de € 50,- gratis verzending
België: € 5,95 boven de € 50,- gratis verzending
Duitsland: € 5,95 boven de € 50,- gratis verzending

 

3.2 Mijn bestelling is verzonden. Kan ik hem volgen?

Ja, zodra PostNL het pakket in ontvangst heeft genomen wordt er direct automatisch een track-and-trace code verstuurd. 

3.3 Hoe gaat de bezorging in zijn werk?

Als wij je order hebben ontvangen gaan we direct aan de slag met de verwerking en de verzending. Na maximaal 1 werkdag geven wij de bestelling aan PostNL. Zodra PostNL het pakket in ontvangst heeft genomen, ontvang jij een track-and-trace. Zo kun je continu je bestelling volgen.

3.4 Moet er worden getekend voor ontvangst?

Je hoeft voor een bestelling onder de € 75,00 geen handtekening te plaatsen. Voor bestellingen boven de € 75,00 versturen wij het pakket aangetekend. Bij een dergelijke bestelling moet je tekenen voor ontvangst. 

3.5 Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Als je een bestelling hebt geplaatst onder de € 75,00 dan versturen wij het pakket zonder dat daarvoor bij ontvangst getekend hoeft te worden. Als je in dit geval niet thuis bent dan probeert de pakketbezorger het pakket af te geven bij de buren. Als die niet thuis zijn dan probeert de pakketbezorger het de volgende dag nogmaals. Heb je een bestelling boven de € 75,00 dan versturen wij deze aangetekend en zal er bij afgifte getekend moeten worden. Hiervoor moet iemand op het verzendadres een handtekening afgeven. Ben je op dat moment niet thuis? Dan mag de pakketbezorger de bestelling niet bij de buren afgeven. Hij komt de volgende dag terug. 

3.6 Hoe kan ik mijn verzendadres wijzigen?

Je moet hiervoor contact op te nemen met de klantenservice van Plein Shops. Wij passen dan direct je verzendadres aan. *Let op: Bij achteraf betaling is het wijzigen van het adres helaas niet toegestaan.

4 Retourneren
4.1 Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Als je je bestelling wilt retourneren dan kun je dit binnen 14 dagen na ontvangst kenbaar aan ons maken door de bestelling terug te sturen of ons op de hoogte te stellen dat je de bestelling gaat retourneren. Je hebt vervolgens nogmaals 14 dagen om daadwerkelijk de bestelling naar ons retour te sturen. Je hoeft hiervoor geen reden op te geven. Het retouradres kun je vinden op onze pagina 'verzenden & retourneren'.

4.2 Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »